شباهت‌ و تفاوت های کرونا با آنفولانزا

در این مقاله می خواهیم به بررسی شباهت ها و تفاوت های ویروس کرونا با آنفولانزا بپردازیم در ابتدا شما باید از چیستی و ماهیت آنفولانزا و کرونا آگاه باشید تا به تفاوت ها و شباهت های آن برسید. بیماری کرونا ویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونا ایجاد شده است. بیشتر افراد آلوده به ویروس COVID-19 بیماری تنفسی خفیف تا متوسط ​​را تجربه کرده و بدون نیاز به درمان خاص بهبود می یابند. افراد مسن و کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه ای مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری مزمن تنفسی و سرطان روبرو هستند ، به احتمال زیاد به بیماری جدی مبتلا می شوند. بهترین راه پیشگیری و کاهش سرعت انتقال ، آگاهی کافی از ویروس COVID-19 ، بیماری ایجاد کننده و نحوه انتشار آن است.

آنفلوانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس های آنفلوانزا ایجاد می شود و بینی ، گلو و گاهی اوقات ریه ها را آلوده می کند. این می تواند باعث بیماری خفیف تا شدید شود و در بعضی مواقع منجر به مرگ شود. بهترین راه پیشگیری از آنفلوانزا ، تزریق واکسن آنفلوانزا در هر سال است. از علائم اصلی آنفولانزا می توان به تب، لرز، درد عضلانی و خستگی اشاره کرد. برخلاف شروع تدریجی سرماخوردگی، آنفولانزا به شکل ناگهانی بروز می‌ کند. دارای علائم خفیف ‌تری شبیه به علائم سرما خوردگی مثل آبریزش بینی، گلودرد و سردرد نیز می باشد. استفراغ و اسهال در بزرگسالان شایع نیست، اما در کودکان می تواند اتفاق بیفتد.

شباهت های کرونا با آنفولانزا :

کرونا با آنفولانزا شباهت هایی در زمینه علائم دارند برای مثال در هردو بیماری‌ تنفسی شایع است و هر دو ویروس از طریق تماس، قطرک‌های تنفسی و مدفوع منتقل می ‌شوند.

تفاوت های کرونا با آنفولانزا :

سرعت انتقال از تفاوت های کرونا با آنفولانزا می باشد.

دوره نهفتگی (از زمان ابتلا تا بروز علایم) در آنفلوآنزا نسبت به کووید-۱۹ کمتر است

فاصله سرایت آنفولانزا (زمان بین سرایت به نفر بعدی) نسبت به کرونا هم کمتر است

مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ از آنفلوآنزا، به ویژه آنفلوآنزای فصلی، بیشتر می باشد

در کرونا تعداد افرادی که از طریق فرد مبتلا بیمار می‌شوند، بین ۲ تا ۵/۲ نفر است؛ این تعداد بیشتر از شمار بازتولید در آنفلوآنزا است

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *